۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشت محصولات زراعی خارج از الگو در قزوین محدود می شود

کشت محصولات زراعی خارج از الگو در قزوین محدود می شود

قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به بحران کم آبی، کشت محصولات زراعی خارج از الگوی کشت در این استان محدود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد حسین عطایی در نشست بررسی الگوی کشت محصول گوجه فرنگی در استان که با حضور معاونین و مدیران ستادی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه، شرکت‌ها و تولید کنندگان بذر استان برگزار شد افزود: به منظور اجرای الگوی کشت در استان کشت محصولات پر آب بر و غیر راهبردی مانند کاهو و کلم در استان محدود و محصولاتی همچون خربزه و هندوانه آبی ممنوع خواهد شد.

وی افزود: به دلیل کمبود آب و مواجه شدن با بحران کم آبی و منابع آبی در استان بایستی الگوی کشت جدی گرفته شود و از کشت محصولات پر آب بر و غیر ضروری در اراضی کشاورزی دشت قزوین جلوگیری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه نجات دشت قزوین اولویت مهم بخش کشاورزی است افزود: بر اساس الگوی کشت ابلاغی مقرر شد در سال زراعی جاری ۵۸۰۰ هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گوجه فرنگی اختصاص یابد و بنابراین تخصیص هرگونه نهاده اعم بذر، کود و سایر خدمات خدمات مثل آب و برق با نظارت سازمان جهاد کشاورزی منوط به رعایت این الگو خواهد بود.

وی افزود: کشاورزانی که خارج از این الگو و توسط منابع آبی غیر مجاز به کشت این محصول نمایند طی ضوابط قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

عطایی تاکید کرد: نظارت بر روند کشت گوجه فرنگی در مزارع کشاوزی در سطح شهرستانها به ویژه بوئین زهرا، تاکستان، قزوین و آوج جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بایستی طی نشستی با گوجه کاران پیشرو منطقه و نمایندگان چاه‌های آب مجاز میزان سهم کشت محصول گوجه فرنگی بر اساس الگوی کشت در شهرستان خود را ابلاغ نمایند و سطح زیر کشت نباید از سقف تعیین شده بالاتر رود.

عطایی از فروشندگان و تولید کنندگان بذر خواست تا لیست تحویل بذور یارانه‌ای گوجه فرنگی را با ثبت مشخصات کامل پس از اتمام توزیع بذر به این سازمان ارائه کنتد.

کد خبر 6024547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha